Istorijat

QUANTUM - AutoMARKET je softverski tim specijalizovan za izradu softvera u autoindustriji.

Sa radom smo počeli 2001. godine, kao softversko preduzeće nastalo iz okvira preduzeća Quantum, koje je do tada u oblasti autoindustrije uspešno poslovalo punih osam godina, kao uvoznik i distributer rezervnih autodelova za program putničkih vozila.

Ideja za stvaranjem softverskog odeljenja upravo je i nastala iz dugogodišnjeg iskustva Quantuma u prodaji i distribuciji autodelova i sagledavanja potrebe da prednosti IT tehnologije iskoristi za predstavljanje sopstvenog prodajnog asortimana.

Po svom osnivanju, tim QUANTUM - AutoMARKET-a započinje razvoj prvog web portala o automobilskoj industriji u Srbiji pod nazivom www.AutoMARKET.co.yu, na kome je bila predstavljena i prva domaća Online veleprodaja, kreirana za predstavljanje i prodaju asortimana Quantuma.

Od samog osnivanja vodili smo se idejom da ponudu i prodaju autodelova modernizujemo softverskim sistemom koji će standardizovati i automatizovati predstavljanje i prodaju autodelova, i omogućiti najjednostavniju a u isto vreme najbržu komunikaciju između kupca i prodavca.

Jedan od naših prvih velikih projekata bila je izrada E-cenovnika 2003. godine, specijalizovanog softverskog paketa razvijenog za osiguravajuća društva.

2004. godine kreiramo multijezički elektronski katalog za italijansku kompaniju MEAT&DORIA, koji je zamenio do tada u upotrebi papirne kataloge. Ovo moderno softversko rešenje MEAT&DORIA je svojim kupcima predstavila na Frankfurtskom sajmu Automechanika 2004.

Nakon projekta za MEAT&DORIA, nastavljamo sa intenzivnim razvojem rešenja koja čine naš sistem, i uporedo sa aktivnostima razvoja poslovanje proširujemo i unapređujemo ostvarujući saradnju sa renomiranim nemačkim kompanijama. Tako 2005. godine postajemo partner i zastupnik kompanije TecDoc (sadašnji TecAlliance), vodećeg dobavljača elektronskih informacija o rezervnim delovima za evropsko tržište, i distributer TecDoc elektronskog kataloga za naše područje. 2006. godine potpisujemo ugovor sa nemačkom kompanijom TecCom, i postajemo zastupnici ove vodeće B2B platforme u oblasti autoindustrije, koja povezuje više od 300 svetskih proizvodjača i veletrgovaca autodelova sa njihovim klijentima.

Naš osnovni cilj bio je da razvijemo sveobuhvatan sistem proizvoda i usluga koji će unaprediti i automatizovati sve procese poslovanja u vezi sa obradom asortimana autodelova, njihovim ažuriranjem, predstavljanjem i prodajom, i omogućiti stalnu, jednostavnu i brzu komunikaciju između kupca i prodavca.

2005. godine razvijena je prva verzija Odyssey-a, jedinstvenog alata za obradu prodajnog ili proizvodnog asortimana autodelova i izradu baza podataka. Odyssey predstavlja bazno rešenje našeg sistema i osnovu za kreiranje kataloga.

Tokom 2006. godine započinjemo saradnju sa preduzećem SHOPGROUP iz Beograda, za koje kreiramo elektronski katalog ShopKAT, B2B platformu, uz implementaciju ostalih naših rešenja, radi kompletnog modernizovanja i automatizacije poslovanja ove renomirane veleprodaje autodelova.

Na potvrdu uspeha naših ideja i proizvoda naišli smo na Frankfurtskom sajmu Automechanika 2008, gde smo učestvovali kao izlagači, i na kome je prezentacija naših proizvoda izazvala interesovanje velikog broja različitih evropskih i svetskih kompanija, što je za nas naročito značajno.

Saradnju sa rumunskom kompanijom CONEX DISTRIBUTION ostvarili smo nakon učešća na Frankfurtskom sajmu 2008, gde je i uspostavljen prvi kontakt naših preduzeća, i za potrebe poslovanja CONEX DISTRIBUTION-a realizovali smo projekat ConexKAT.

Prateći razvoj savremenih tehnologija i potrebe tržišta, krenuli smo sa daljim razvojem naših proizvoda i celokupan sistem zasnovali na web tehnologiji i Cloud Computing sistemu, što je donelo brojne pogodnosti u smislu brze izrade proizvoda, brzog prenosa i ažuriranja informacija, i jednostavnije i naprednije komunikacije sa našim korisnicima. Koristeći web tehnologije sa izrade elektronskih DVD kataloga prešli smo na izradu Webshop sistema i našim korisnicima obezbedili još bržu i ažurniju uslugu i trenutno ažuriranje njihovog asortimana, i omogućili im da im je za korišćenje našeg sistema dovoljna Internet konekcija jer su njihovi Webshop-ovi hostovani na našem serveru.

Kako bismo što bolje promovisali naš novi, web bazirani sistem, uveli smo praksu aktivacije DEMO Webshop sistema u trajanju od 30 dana za zainteresovane korisnike, kako bi se oni na praktičan način upoznali sa onim što im sistem nudi i odlučili da li odgovara njihovim potrebama.

Novi sistem je naišao na pozitivan odjek i uskoro smo stekli nove korisnike za čije smo potrebe kreirali Webshop-ove za trgovinu autodelovima. Prvi korisnik web sistema postaje preduzeće Tanasić Trgotrans, za koje smo kreirali Webshop sisteme za maloprodaju i veleprodaju autodelova.

2010. godine, ponovo smo izlagači na Frankfurtskom sajmu, ovaj put u sklopu Nacionalnog štanda Republike Srbije. I ovaj sajamski nastup je bio veoma značajan za nas, jer smo se sreli sa dosadašnjim partnerima, održali brojne prezentacije i ostvarili kontakte sa novim potencijalnim korisnicima.

Nakon sajma, dobijamo novog korisnika, rumunsku firmu Proton Auto koja se bavi veleprodajom autodelova i ima mrežu servisnih centara koji posluju u okviru Bosch servisne grupe.

Uskoro, na naše veliko zadovoljstvo, renomirane veleprodaje autodelova sa domaćeg i inostranog tržišta postaju naši korisnici, i pokazuju nam da smo na pravom putu i da softverski sistem koji smo stvorili odgovara njihovim potrebama i da modernizuje i automatizuje poslovanje u oblasti prodaje autodelova. To su kompanije Unitrade iz Bosne i Hercegovine, Inter Cars iz Češke Republike, Auto Krešo i Mikramatik Autodijelovi iz Hrvatske, Tiki Vent iz Srbije i Complex.net iz Poljske.

Učešćem kao izlagači na nacionalnom štandu Srbije na sajmu Automechanika Moskva 2011, predstavili smo se ruskom tržištu i ostvarili prve kontakte sa novim potencijalnim korisnicima.

Uvek razmišljajući o tome kako da unapredimo svakodnevne aktivnosti naših korisnika nastavljamo sa daljim razvojem i kreiramo nova rešenja. Tako nastaje web aplikacija Crossfire, namenjena automatizovanom poređenju cenovnika. Tu je i SmartCAL, aplikacija kreirana za automatsko pretvaranje kalkulacije štete na vozilu koja sadrži OE delove u ponudu adekvatnih zamenskih delova sa aftermarket tržišta.

QUANTUM - AutoMARKET tim kontinuirano radi na usavršavanju svog softverskog sistema, kako bi izašao u susret svim zahtevima tržišta automobilske industrije u oblasti distribucije autodelova.